miercuri, 30 decembrie 2020

UN ET INDRAGOSTIT


Dis-de-dimineata m-am trezit cu ochii carpiti de somn si m-am uitat pe fereastra furioasa,din cauza unui zgomot puternic care ma trezise subit.Privind cu luare-aminte am vazut un vlajgan blond ce isi tundea meticulos gazonul din fata casei.

Mi-am luat un halat pe mine si am iesit sa vad cine e suspectul individ,ma asteptam sa il vad pe vecinul meu batraior,cu pielea lui zbarcita si parul incaruntit,nicidecum un barbat bine.

Si cand m-am apropiat nu mica mi-a fost mirarea sa il recunosc pe acelasi blond,care mai venise si primavara trecuta aici pe Terra,probabil in concediu.Mika este pleiadian,de asta nu am inteles niciodata de ce a ales Pamantul ca resedinta de vacanta.Un loc mai acatarii nu putea gasi?Imi amintesc ca si atunci era foarte amabil si dragut si a invitat toti vecinii la o mica petrecere,fara sa faca discriminari de rasa.

Ba chiar mi-a daruit si un trandafir la sfarsitul verii,care din motive numai de el stiute,nici acum nu s-a ofilit.

M-am uitat cu ochi langurosi la bratele lui puternice care manuiau masina de tuns si la parul lung si blond care ii statea intins pe spate.Asa vecini sa tot ai,n-am ce zice!

Cand ma vede ca ma apropii,opreste masinaria infernala si incepe sa imi zambeasca larg.

-Bine ai revenit vecine pe la noi,ii zic eu.

-Buna dimineata si tie.Pai nu degeaba mi-am cumparat eu teren aici,sa sti ca vara viitoare imi cumpar o casa de vacanta si atunci nu va mai trebui sa stau in gazda la domnul Gigi.

-Pai si ma parasesti?Cu cine mai stau eu toata vara la cafeaua de dimineata?

-Stai linistita.nu voi fi prea departe.

-Ah nu,doar la 500 de ani lumina,rad eu.

-Am de gand sa imi cumpar o casa de pe aici prin zona,asa ca voi fi maxim la zece minute departare.

Incantatoare perspectiva!

-Diseara dau o petrecere in gradina,fac un gratar imens la care desigur e invitata toata lumea.Imi faci placerea sa ii anunti pe cei din sectorul tau?Eu am inceput deja de dimineata sa ii invit,si dupa cum vezi,am aranjat putin si gazonul.

-Desigur,ii zambesc eu cu toata gura,stapanindu-ma sa nu salivez pe iarba.Nu stiu sigur daca din cauza gratarului,sau din cauza lui.

-Atunci ne vedem mai tarziu draga vecina,imi zambeste el cu dintii lui incredibil de albi.

Am trecut strada spre casuta mea,mai aruncand cate o privire in urma,asta ca sa nu zic ca ma zgaiam de-a dreptul dupa dansul.Ar fi putut sa se infiripe ceva vara trecuta daca el nu ar fi plecat mai devreme,pentru ca vorba aceea"Vecinul de langa tine,intotdeauna iti face-un bine".

Seara s-a lasat greu,cam prea greu pentru mine care eram nerabdatoare sa aud povestile vecinului de prin cine stie ce stele indepartate.Gradina se umpluse de lume,iar domnul Gigi supraveghea atent gratarul,care incepea sa sfaraie frumos.Mika ne-a explicat ca tot ce vom manca nu este altceva decat energie pura materializata,asa ca nu ma simt vinovata la ideea ca voi manca mici frumos facuti,copane de pui stropite cu mujdei si un barbecue delicios.Daca stau si ma gandesc bine,imi este ciuda ca nu i-am zis sa pregateasca si o shaorma.Una cu de toate,clar.

Gradina era plina de zeta-reticulani ce si-au cumparat pe la noi case de vacanta,dar nu aveam idee ca sunt atatia in sectorul nostru.Am vazut si cativa barbati inalti si cu pielea bronzata,dar m-au lasat rece.Eu raman la vecinul cu pielea alba si ochii de nuanta cerului vara.

Mika (care numai mic nu este)vine spre mine cu zambetul lui vrajitor si ma cheama la masa improvizata in curte.

Cerule mare,de cand m-am pus pe dieta vegetariana,am si uitat cum este sa mananci o friptura bine fragezita.Frate,si cand te gandesti ca a materializat si negrese!

-Pacat ca nu ramai tot anul la noi,am avea mancare gratis ca si asa s-au scumpit toate la market,rad eu.

-Stii bine ca imi place aici,dar nu pot sta prea mult in aceasta atmosfera,mai trebuie sa merg pe acasa sa ma reincarc,zambeste el.

Discutiile agreabile au fost intrerupte de altii,care isi doreau macar cinci minute de conversatie cu atragatorul vecin,asa ca l-am lasat sa faca onorurile,sa nu zica ceilalti ca sunt nesimtita si il vreau doar pentru mine.Dupa ce m-am ghiftuit,am savurat un pahar cu limonada iar seara s-a lasat treptat.

Dupa o masa copioasa,toata lumea s-a carat acasa,probabil sa isi faca siesta,doar eu am ramas sa ii tin companie vecinului.

Ca sa vezi,totul mi se parea dintr-o data atat de romantic,chiar daca gradina era un dezastru.

-Stii,trebuie sa iti spun ceva neaparat,imi zice el cu o umbra pe fata-i frumoasa.

Incep sa freamat si stau cu urechile ciulite,sperand la o declaratie de dragoste in stilul Shakespeare.In loc de asta el ma ia de mana si ma duce in casa,apoi trage jaluzelele atent.M-am uitat la el buimaca,neintelegand nimic.

-Cred ca ai observat si tu ca de trei veri incoace vin in vizita la domnul Gigi,dar asta nu e doar pentru iarba verde si aerul curat.Adevarul este ca vin sa te vad pe tine.

Mi-am tinut aerul in piept,nemaindraznind sa respir.Cel mai frumos vis al meu devenea realitate.

-Acum ca am spus-o,trebuie sa sti tot adevarul.

-Ce adevar?ingaim eu.

-Nu sunt ceea ce par a fi.Vezi tu,exista un dispozitiv care iti poate schimba infatisarea,care seamana cu un inel iar eu,ei bine...l-am folosit in fiecare vara de cand sunt aici.

Am ramas descumpanita in mijlocul camerei.

-Dar pentru ce ai dori sa arati ca altcineva?De ce nu-ti place infatisarea ta?

-Daca ai vedea cum arat de fapt,sigur nu ai mai sta de vorba cu mine.Sau poate ca ai sta,dar nu ai mai avea nici un sentiment pentru mine,ofteaza el.

-Ei,sunt sigura ca nu poate fi dracul chiar asa de negru,ii zic eu.Vrei ...sa imi arati?

-Speram sa imi ceri asta,pentru ca vreau sa scap de povara minciunii,ofteaza el.

Se indeparteaza de mine si imi cere sa inchid ochii.Prin pleoape am vazut timp de o secunda un blitz orbitor.Ma rugam sa nu vad cine stie ce aratare,care sa imi produca atac de cord.Cand ii deschid,vad in fata mea un chip cu ochii mari,mari si cu o expresie trista .Scund,cam de 1,50 m,cu pielea gri,cu un craniu alungit si nitel tuguiat in partea din spate,cu ochii lipsiti de gene sau de sprancene,cu membrele subtiri si cinci degete pipernicite la fiecare mana.Un zeta-reticulan in toata regula.

-Hei,nu l-ai vazut pe Mika?Mai inainte era aici,il intreb eu,crezand ca vlajganul parasise camera din cauza rusinii.

-Eu sunt Mika,imi zice el cu o voce subtirica si isi pleaca privirea in jos.

Asta nu pot sa o cred!Ma uit prin camera,nadajduind ca poate blondul s-a ascuns printr-un dulap.El se aseaza trist pe canapea si se uita la podea.M-am asezat langa el,simtind ca am gura cusuta.Ce as fi putut zice?Pe de o parte eram furioasa pentru ca ma indusese in eroare,pe de alta parte il compatimeam.

-Ai facut asta pentru mine?il intreb eu intr-un tarziu.

-Da,clipeste el des.Stiam ca altfel nu am nici o sansa.Dar orice vis,cat ar fi de frumos,se sfarseste intr-o zi.

M-am imbunat,privindu-l cu drag.

-Ei bine,daca vrei sa stii parerea mea,cred ca arati foarte bine...pentru rasa ta.Nu am mai vazut la nimeni un asa craniu si niste ochi asa de expresivi.Iar bratele tale,pff...Sunt o expresie de gratie,il incurajez eu.

-Chiar crezi asta?ma intreaba el plin de speranta.

-Categoric.

-Mereu m-am simtit diferit si mereu mi-am dorit sa arat altfel decat sunt,am avut multe infatisari pana acum sperand sa ma integrez,dar se pare ca nimic nu functioneaza.Sunt in depresie...

-Nu functioneaza pentru ca tu trebuie sa fii asa cum esti,sa iti arati frumusetea interioara,filozofez eu.

-Crezi ca ceilalti m-ar accepta?

-Bineinteles,esti o fiinta foarte agreabila.

-Deci putem fi prieteni?Nu esti suparata pe mine?imi zice el cu o voce pitigaiata.

-Sigur ca putem,si nu sunt suparata pe tine.

-Nu stiu cum sa-ti multumesc,daca era altcineva probabil nici nu mai statea de vorba cu mine.Dar vezi tu,te plac prea mult...

Eu zambesc ingaduitor.

-Sunt sigura ca printre vecinele noastre vei gasi una pe placul tau.Uite de exemplu Korra,cred ca are cel mai frumos corp pe care l-am vazut vreodata si e si medic.Ce-ar fi sa incerci?

-Voi incerca,zambeste el timid.

-Fii barbat,il lovesc eu pe umar.Lasa timiditatea la o parte si fii ceea ce esti.Accepta-te si iubeste-te,sa nu-ti mai fie niciodata jena de ceea ce reprezinti.

-Sa sti ca o sa le arat tuturor cine sunt de fapt,nu imi mai este teama acum.

-Deja lumea te indrageste,asa ca nu cred ca se va tine cont de exterior,ar fi chiar ceva superficial din partea lor.

-Multumesc,multumesc...sare el de pe canapea si ma pupa pe obraz apoi o zbugheste din camera.

Am ramas pe canapea,privind in jos asa cum facea el mai inainte.Adio idila de o vara cu un pleiadian vanjos!

Poate ca ar trebui sa ma uit si sprepamantenii nostri,nu sunt chiar asa de lepadat!

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu