miercuri, 30 decembrie 2020

NAVA VECINULUI

Toata lumea a auzit de Black Friday,cea mai aglomerata zi din an in ceea ce priveste cumparaturile,aici pe Terra.In aceasta zi marile magazine se intrec in a oferi preturi cat mai avantajoase si reduceri pentru a atrage clientela si a spori profiturile in timp record.

Nu toata lumea a auzit insa de Black Friday-ul galactic.Imensa piata de desfacere are sediul aproape de centrul galaxiei Calea Lactee,mai exact in sistemul Buyer si reuneste pe toti posibilii cumparatori din sistemele stelare invecinate.Ca tot omul bineinteles ca si eu m-am dus acolo gura-casca,profitand de bunavointa unui vecin care m-a luat in nava lui performanta.Pe drum chiar m-a batut asa un gand nevolnic,ma gandeam cat poate fi de snob frate sa se mai duca si la reduceri,cand el are bani sa ii invarta cu lopata si hangarul lui e plin de nave tot ultimul racnet,bazate pe antigravitatie si mai stiu eu ce minuni.Noro ca nu mi-a interceptat gandul ca altfel sfarseam expulzata din nava intr-o capsula,cu picioarele in locul capului.

Si ajungand noi in imensa piata,am inceput de indata vanatoarea de nave pentru strabaterea distantelor mici,interplanetare.Deocamdata bugetul nu-mi permite sa calatoresc interstelar,dar tata mi-a promis ca daca imi iau carnetul o sa ma ajute cu ceva bani ca sa-mi cumpar macar o masinarie de second-hand.Si intrucat am fost fata buna si am luat carnetul,abia am asteptat sa-mi clatesc ochii cu niscaiva promotii de sezon.Ce m-a bucurat foarte mult este ca am vazut ca preturile scazusera drastic,doar era Black Friday!Am vazut tot ce se putea vedea,nave luxoase ce aveau reduceri de pana la 40%(fie vorba intre noi,cu toata reducerea lor,nu as fi avut bani nici sa le cumpar caroseria),nave-prototip pe care inventatorii si le plasasera acolo in vazul lumii,sperand sa obtina un patent pentru ele in viitorul apropiat,nave-trabuc de dimensiuni ceva mai omenesti,dar cu preturi supraomenesti.

Plimbandu-ma si schimband impresii,am zarit intr-un hangar,partial umbrita, o nava discoidala de mici dimensiuni.M-am dus repede spre posesorul ei si l-am intrebat de pret.Ura,se incadra in buget!Credeti ca am mai stat pe ganduri?Desi are niste culori hidoase (adica caroseria e cu galben si rosu) m-am indragostit de ea instant.Dupa ce am probat-o sa vad daca macar ma poate duce pana in atmosfera,l-am rugat pe vecin sa mi-o remorcheze sau sa o dibuie prin spatele navei lui luxoase,intrunul din compartimente si a fost de acord (snobul),desi a zis ca va fi destul de greu,pentru ca isi racolase si el una.Cand am vazut ce bijuterie avea,de un albastru translucid,am simtit cum invidia ma copleseste si abia ma stapaneam sa nu rontai din capota ei. Desigur ca ai mei au fost incantati nevoie mare de bijuteria(a se citi “screpul”)pe care l-am adus acasa,iar fratele meu mi-a promis ca ii schimba culoarea cu o vopsea meseriasa,ca sa nu ma mai zgarie pe retina.Si uite-asa am inceput sa conduc si eu ca sa-mi fac kilometrajul,sperand intr-un viitor nu prea indepartat sa trec si eu pe ani-lumina.Deocamdata am parcat nava in spatele casei,sperand ca gandirea mea pozitiva o va ajuta sa nu o lase motoarele din prima luna de zile. Desigur ca vecinul s-a laudat in tot orasul cu noua lui achizitie si de asta imi doresc ca nava lui sa sfarseasca cam asa:BOOM!!! Pe principiul “Sa crape si nava vecinului”.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu